En ivf resa är ingen dans på rosor.

publicerat i Allmänt, Drömmar, bebisdrömmar;
För någon som inte behöver gå igenom Ivf är de nog svårt att förstå vad som händer i kroppen, längtan efter barn är så otroligt stort för oss som går igenom de.

Inget vi gör bara för de är roligt, ja tycker mest bara de är en jobbig resa.. Man lever i ovisshet under hela karausellen, o på slutet bryter man antingen ihop eller så ser man ett plus på Stickan och blir då livrädd (och glad) och inväntar bara på sitt första vul för att få Veta om hjärtat slår.. Men man kan även vänta på missfall, som sagt.. Man är livrädd! 

Under denna resa så isolerar iaf jag mig, jag är i min egen bubbla o bara inväntar dagen d.. 


De som är så trist i detta fall, är vännerna som lämnat en, för man inte duger mer.. 
Eller är de för jag är såå tråkig, jag har inga barn eller något? Önska man fick veta.
Jag är glad att instagram finns, för där har jag fått kontakten med många i samma situation.. 


Vi ha gjort sammanlagt 3 äggplock, o de är de man får gratis av landstinget.
Nu finns de ett enda Ägg kvar i frysen, vi har haft otroligt dålig skörd med ägg.. Av 5 försök har 1 enda tagit sig, men de slutade i missfall i v10:(

Nu hoppas ja sååå mycket på detta, o ja ska göra allt jag kan innan nu..
Annars är de bara att börja betala, 40 papp ska ut på att få ett barn.. 😭
Men de är de värt, bara man får uppleva allt med en graviditet, förlossningen o få bli kallad mamma.
Och få handla allt, ja verkligen längtar!

Tack o hej 


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elin:

Jag håller tummarna för er!

2:a kommentar, skriven , av GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Åh, gud vad jobbigt det låter :( Lycka till tusen gånger om!

sv: Jaa, jag med då! Hade behövt en garderob för vanliga kläder och en annan för träningskläder, hehe ;)

Kommentera inlägget här :