Idag är de en bättre idag..

publicerat i Endometrios, Louise;
Igår hade jag en riktigt skit dag, jag har såna dagar ganska ofta just nu.
Tror allting är med hormonerna och göra, dom är ju inte som alla andras om ja säger så.. Mediciner hit, och mediciner dit, allt handlar om de idag för o må bra :(
 
Men men, sånt är livet.. de kunde ju kanske vara värre, så är glad att de "bara" är endometrios =)
 
För er som inte vet vad endometrios är, så kan ni läsa mer om det här:

Livmoderns innersta skikt består av en slemhinna som i varje menscykel byggs upp för att kunna ta emot ett befruktat ägg. Om inget ägg befruktas eller fäster stöts slemhinnan ut genom slidan i form av en blödning, mens.

Ibland finns livmoderslemhinna på andra ställen än insidan av livmodern och kallas då för endometrios. Även livmoderslemhinna utanför livmodern blöder vid mens och orsakar då en inflammation. Det är vanligt att man får väldigt ont, särskilt när man har mens men även vid andra tillfällen. En del får inga besvär alls.

Oftast får man endometrios på äggstockarna eller i bukhinnan, men man kan också få det på andra ställen. Endometrios kan ibland leda till att man får svårt att bli gravid.

Ungefär en av tio kvinnor får endometrios. Man kan inte bli av med sjukdomen men i vissa perioder har man mindre eller inga besvär.

 


Och just nu har jag mer besvär, och ni ska veta att ja inte ens önskar min värsta fiende denna sjukdom! :(

 
Jag längtar efter sommaren!!! Bara ett halvår kvar ;)
 

 

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mia Forsberg:

Ja fruktsallad med kvarg och kanel är så himla gott, älskar det! :) För mig blev det ingen glögg ikväll, kände att det fick räcka med gott för min del idag.. Har ätit några godisbitar + en kladdkakemuffins och en oreokaka på jobbet, så det fick räcka ;P

Kommentera inlägget här :