Att bli någons fru!

publicerat i Allmänt, Louise;
14/2-14, alla hjärtans dag tyckte jag va en perfekt dag att fria till Micke..
 
Jag hade planerat allt i någon vecka, jag skulle göra en tårta med texten " vill du gifta dig med mig?"
Köpte en sockerkaksform med ett hjärta från IKEA när ja va där, snokade runt lite om vad han skulle gilla för fyllning mm..
Jag förberedde så mkt jag kunde innan han kom hem, men tillslut fick han förbud att komma ut i köket.
Han hade inga aningar alls om vad jag gjorde eller skulle göra, utan han satt så snällt i soffan under tiden o kikade på tvn som vanligt.. :)
 
 
Eftersom jag visste att Micke aldrig skulle tag i saken så gjorde jag det, jag trodde han skulle säga blankt NEJ på en ggn.. Först skrattade han och skoja bort allt, men efter ett tag så smälte han allt och sa JA.
Tror han blev ganska chockad över detta, och som han sagt nu efteråt så trodde han inte att de va något jag skulle göra, utan att jag va den som ville att han skulle fria mm..
Men, micke är den som inte skulle fria eller något, va jag som tog intiativ till förlovningen med ;)
 
Så i augusti 2015 kommer jag bli en fru, sitter redan och spanar på bröllopsklänningar och har varit och provat några stycken.
Jag vet hur jag vill ha klänningen, men sen gäller det bara att hitta en i en bra prisklass. För jag vill gärna inte ge närmare 10000 för en klänning som jag använer 1 ggn som man kan få billigare och likadan! :)
Så sitter just nu och spanar från USA och Kina, och har nog hittat min drömklänning.
 
 
Lite olika klänningar som jag fastnat för, eftersom jag tror att micke är inne och läser ibland så kommer det aldrig komma upp en bild av min drömklänning tyvärr :)
 
Har spanat lite vigselringar också, eftersom vi har släta förlovningsringar vill jag ha en fin vigselring med stenar eller diamant i :)
Micke ska ha en bredare vigselring bara :)
 
11/11-11 förlovade vi oss, så är på tiden nu att de blir bröllop! :)
Så, nu kommer ni få följa lite bröllopsplanering med, hoppas ni gillar de! :)
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mizca:

Vilket trevligt frieri =) Vad skoj!

Svar: Jag kommer plocka bort min prenumeration, för jag tycker inte man hör så mycket när man kikar live. Det händer inte mycket om jag skall vara ärlig, då föredrar jag faktiskt avsnitten varje kväll då de plockar lite av allt och det känns för mig, lite bättre!

Svar: Tack! :)
Okej, men då tänker inte ja betala något för de.. :) jag brukar kolla på småklippen som ligger ute på deras hemsida, där ser man också vad som händer.. :)
Såg att de kommit in en ny deltagare igen nu:P
Louise

2:a kommentar, skriven , av Mizca:

Svar: Nej, det tycker jag inte du skall göra =)
Man får reda på mycket via avsnitten ändå. Jasså, har det ? En tjej eller kille?

Svar: En tjej, en av dem som va med när valde in krissy, så nu är dom 3 tjejerna också inne :)
Louise

3:e kommentar, skriven , av Mizca:

Svar: Aha, den mörkhåriga?
Får väl se ikväll.. Är det nån du gillar mest där inne?

Svar: Jag gillar Anna och Julia faktiskt, tycker Caroline är lite jobbig.. haha:P sj då?
Louise

4:e kommentar, skriven , av Mizca:

Svar: Jag håller tummarna för att du kommer iväg och hittar massa fint! Finns ju en hel del fina indredningssaker som man gärna vill ha med sig hem :D

5:e kommentar, skriven , av Mizca:

Svar: Jag gillade Caroline från början men nu börjar hon gå mig på nerverna .. visst, det är trist att ingen vill gosa med henne, men hallå, där inne finns ju många som inte har nån att gosa med =) Hon har nog en del problem med självförtroendet ändå!

Anna och Erland gillar jag. Julia gillade jag också från början men hon är så velig.

6:e kommentar, skriven , av Emmelie:

Va gulligt frieri :-D

Svar: Tack :)
Louise

7:e kommentar, skriven , av Caroline:

Gu va gulligt ^^

Svar: Tack :)
Louise

8:e kommentar, skriven , av Anna:

Åh, vad härligt med bröllop❤️! Poch själva panerandet är verkligen jätteroligt!

Kommentera inlägget här :