Min viktnedgång

publicerat i LCHF, Louise, Min träning, Viktnedgång;
Tänkte skriva ett inlägg om min viktnedgång..
 
I Maj började jag tycka illa om mig själv, jag va tjock och ful tyckte jag, eftersom jag är ganska kort så va mitt BMI överviktig och de tyckte inte jag om.
Så jag tog tag i saken, började med löpningen igen, promenader och gymmet hade ja hållt på med litegrann redan innan.. Men löpningen är något jag verkligen älskar! Man mår mycket bättre med löpning, och när man mår dåligt så springer man mkt bättre ;)
 
I juni så sa jag till mig själv och sambon att jag inte ska äta godis/kakor fram till jul, och redan här började kilorna försvinna.
i mitten på juli började jag med LCHF, och även under semestern..
Så när många går upp under semestern, så gick jag ner 6 kg..
 
Idag, har jag gått ner 8 kg, men jag har inte mätt mig någonstans men VET att jag minskat mycket.
Många säger dessutom det, men de som försvunnit mest är rumpa och brösten.. och det är jag såå glad över :)
idag kan jag gå utan behå o tröjor, jag kan springa utan att tuttarna hoppar.. ( inge elakt mot er andra)
 
 
Idag mår jag så bra, jag kan ha alla mina kläder igen.
Men mer ska jag ner, och sen ska jag även tajta till kroppen mer.
Beach 2015, here i come ;)
 
Detta va mitt långsiktiga mål, att komma i mina wranglerjeans.
Och dom sitter som ett smäck! :D
 
Här är dom senaste bilderna, står fel datum på dem till höger.
Dom är tagna den 10/9 och på kvällen!
Så är ganska svullen i magen efter maten också ;)
men rumpan syns att de tagit på..
 
 
Detta är min resa, hoppas ja kanske kan inspirera andra? :)
Fråga gärna om ni undrar över något!
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mizca:

Svar: Tack!
Hygientekniker på en folkhögskola.

2:a kommentar, skriven , av Mizca:

Svar: Det tycker jag verkligen du skall göra, perfekt :)

3:e kommentar, skriven , av Mia Forsberg:

Dumlekakor och kolakakor är såå gott! och så lätt att göra. :)

Jo jag vet att det tär en del på förhållande när man är sambo och umgås 24-7, det har jag varit med om då jag var tillsammans med exet i 6 ½ år och bodde tillsammans 6 av de åren.

Nej precis vissa produkter har de ju inte kvar när man väl kommer dit. Det var samma för mig denna gång.. Jag skulle köpa en jättesnygg vinbox/låda som var i vitt trä och glas till min moster i julklapp, såg den sist jag var där och gången före det, men nu fanns den inte längre. Så störande!! :(

Kul att se din skillnad! Jag brukar också ta bilder på min kropp för att se skillnad men vill inte lägga ut de på bloggen utan behåller dem för mig själv :) Men det är riktigt motiverande när man ser skillnad. Dock är jag inte lika duktig som dig med att avstå från fika/godis, jag äter det men mycket mindre och mer sällan än förut. :)

4:e kommentar, skriven , av ami:

Så himla grym! jag kämpar också med vikten, lyckats gå ner 30 kilo men har en hel del kvar men jag fortsätter :)

Svar: De va riktigt bra gjort! :D Hur har du gjort? :)
Louise

5:e kommentar, skriven , av Anna:

Härligt! Och vilket resultat på relativt kort tid! Vad är ditt nästa mål?

Svar: Tack! :D Mitt nästa mål är att gå ner till 58, och stanna där :) dock har ja en riktigt svacka nu med träningen, och sen blivit förkyld på de :(
Louise

Kommentera inlägget här :